Friday, July 16, 2010

siapakan yang akan MEMBEBASKAN PALESTIN???

Sultan Muhammad Al Fateh yang telah menakluk kota KONSTATINOPLE dari ROM ketika zaman merintahan
kerajaan turki uthmaniah

Sultan Salahuddin Al AYubi yang telah membebaskan kota JERUSSALEM ketika berperang dengan tentera salib.




SEKARANG??siapakah yang akan membebaskan PALESTINE dari cengkaman YAHUDI LAKNATULLAH???? SIAPA!!!?? kali terakhir, ianya dilakukan oleh SULTAN SALAHUDDIN AL AYUBI pada pertengahan 500 hijrah pada zaman pemerintahan kerajaan ABBASIAH.... PALESTINE telah ditakluk pada pertama kalinya ketika zaman pemerintahan AMIRUL MUKMININ, KHALIFAH UMAR AL KHATTAB. jadi, kali ini, siapakan yang akan membebaskan mereka??!!!





Kita memerlukan kekuatan seperti SULTAN MUHAMMAD AL FATEH ketika baginda menakluk kota KONSTATINOPLE. sehinggakan baginda telah tersebut dalam hadith ketika RASULULLAH SAW telah bersabda bahawa, kota itu hanya akan ditakluk oleh seorang ketua yang baik, tentera yang baik, dan rakyat yang baik..

maka, SULTAN MUHAMMAD AL FATEH telah memenuhi kesemua cri yang telah disebut dalam hadith RASULULLAH SAW dan akhirnya berjaya menakluk kota itu.



Ayuh la kita mempertingkatkan keTAKWAAN kepada ALLAH a'zzawajal agar kita memperolehi kemenangan di akhir kelak... KITALAH YANG AKAN MEMBEBASKAN PALESTINE suatu hari nnti INSYA-ALLAH.!!! takbirr!!!!

0 comments: